Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
2
|
Azami Süresi (Yıl)
|
4
|
Kontenjanı
|
|
Staj Durumu
|
Var
|
ÖSYM Tipi
|
TYT
|
Program İçeriği
Günümüzde oyun ve animasyon dünyasının vazgeçilmez bir parçası halini alan 3D modellerin tarihi, kişisel bilgisayarlardan bile daha eskiye dayanır. Başta filmler, video oyunları, iç tasarım ve mimaride kullanılan 3D modellere, tıp sektöründe de anatomi gibi interaktif sunumlar için başvurulmaktadır. Sinema filmlerinde yer alan görsel efektler, mobil cihazlarda veya bilgisayarlarda oynadığınız oyunlar, 3 Boyutlu / 2 Boyutlu yapımlar, şehir bölge planlama ve mimarlıkta kullanılan tasarımlar, canlandırmalar, çizgi filmler, bilgisayar oyunları, sağlık hatta günlük hayatta kullandığımız ürünlerin birçoğu milyonlarca insanın ilgi alanında bulunmaktadır. Günümüzün de bilgisayar çağı olduğunu düşünecek olursak gerçekleştirilen birçok tasarım ve uygulamalar artık bir bilgisayar destekli yazılım ve tasarım programının ürünü olarak ortaya çıkmaktadır. Daha etkileyici ve efektif bir tasarım ortaya çıkarmak adına geliştirilen bu programlar hemen hemen tüm sektörlerde kullanılır hale gelmiştir. Hızla gelişmekte olan ülkemizde de bu sektör gelişim süreci yaşamaktadır. Ağırlıklı olarak şu anda sanayi sektöründe 3D Printer ve CNC makinalarında üretim yapılan ülkemizde nitelikli personel ihtiyacı hisseden Endüstri, sanayi, sinema, televizyon ve reklam dünyası, genellikle yurtdışından teminle üretimini devam ettirmeye çalışmaktadır.
Bu noktada, ülke genelinde bu alandaki yetersizlik nedeniyle üniversitemizin bu konudaki eksikliği tespit ederek hem gençlerimizi nitelikli bireyler haline getirmek hem de sektördeki ihtiyacı karşılamak amacıyla okulumuz Meslek Yüksekokulu, Tasarım Bölümü bünyesinde verilecek olan Çok Boyutlu Modelleme ve Animasyon eğitimiyle nitelikli elemanlar yetiştirilmesi ve bu sektördeki ihtiyacın karşılanması hedeflenmektedir.
Çok Boyutlu Modelleme ve Animasyon Programı, her türlü görsel tasarım problemini çözebilecek, çağın gerektirdiği gelişmiş donanımı yetkin şekilde kullanabilen, yaratıcı tasarımcılar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Hedeflenen mezun profili iyi bir tasarımcı olmanın gerektirdiği zengin dünya görüşüne sahip, okuyan, irdeleyen, yeniliklere açık, duyarlı ve yaratıcı bir kişiliktir. Bölüm, bu hedefi gerçekleştirmek için çağdaş bilgisayar laboratuvarından, sürekli güncellenen eğitim programından ve en önemlisi nitelikli eğitim kadrosundan yararlanmaktadır. Programın eğitim dili Türkçe’dir.
|
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Öğr.Gör. Ozan Baran BULUT
|
Program Başkanı
Öğr.Gör. Ozan Baran BULUT
|
Tarihçe
Programımız 2021-2022 eğitim-öğretim yılında ilk öğrencilerini almaya başlamıştır.
Beykent Üniversitesi, Adem Çelik-Beykent Eğitim Vakfı tarafından 09.07.1997 tarihinde 4282 sayılı kanunla, kamu tüzel kişiliğe sahip bir vakıf üniversitesi olarak kurulmuştur.
Günümüzün büyüyen ve gelişen Türkiye’sinde çözüm bekleyen sorunların, ancak eğitimle giderileceğine inanan kurucumuz Adem Çelik, “topluma hizmet” sorumluluğu bilinciyle eğitim-öğretim alanında atılımlarda bulunmuş; anaokulu, ilköğretim ve liseden sonra Beykent Üniversitesi ile kusursuz bir eğitim zinciri kurmuştur.
1997-1998 Eğitim-Öğretim yılında Büyükçekmece Yerleşkesinde öğretime başlayan üniversitemiz bugün, İstanbul’un merkezi konumlarında yer alan, yüksek standartlarda donanıma sahip dört yerleşkede eğitim-öğretime devam etmektedir.
Kurulduğumuz yıldan günümüze kadar geçen 22 senede, her yıl öğrenci ve mezunlarıyla birlikte gelişerek büyüyen üniversitemiz, yenilikçi bakış açısıyla eğitim veren, sosyal ve yaşayan bir üniversitedir.
Sadece Türkiye’nin değil dünyanın her yerinde aranan ve ülkemizi en iyi şekilde temsil edecek profesyoneller yetiştirmek amacıyla çıktığımız bu yolda, 21. yüzyıl standartlarında eğitim vermeye ve yeni mezunlarımızla birlikte büyümeye devam etmekteyiz.
|
Kazanılan Derece
Önlisans Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Çok Boyutlu Modelleme ve Animasyon alanında Önlisans derecesi almaya hak kazanmaktadırlar.
|
Kabul Koşulları
Özel koşul bulunmamaktadır. Programa kabul ve kayıt ile ilgili Genel Kabul Koşulları ve Genel Kayıt İşlemleri sayfalarını inceleyebilirsiniz.
|
Üst Kademeye Geçiş
TC vatandaşı olup DGS sınavında başarılı olursa lisans programına kaydolabilir.
|
Mezuniyet Koşulları
Bu programdan mezun olabilmek için;
• Ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak, ve • 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak
gerekir.
|
Mezun İstihdam Olanakları
Çok Boyutlu Modelleme ve Animasyon Programı mezunları genellikle; Çok boyutlu tasarım, çizgi film, animasyon, sinema, reklam ve oyun sektörlerinde istihdam edilmektedir. Bununla beraber hemen hemen her sektörde bu bölüm mezunlarının istihdam olanağı mevcuttur.
Çok Boyutlu Modelleme alanında hizmetlere ihtiyaç duyan diğer sektörlerden bazıları şu şekilde sıralanabilir:
Endüstriyel Ürün Tasarımı Mimarlık/ Şehir ve Bölge Planlama/ İnşaat Mühendisliği İç Mimarlık Sahne Tasarımı Makine Mühendisliği Mekatronik Mühendisliği Mücevherat Tasarımı Moda Tasarımı Görsel iletişim Ar&Ge Mühendisliği Kalıp Sektörü Biyomedikal Mühendisliği Eğitim Sektörü Protez Üretimi Diş Hekimliği Gıda Sektörü Sağlık Sektörü
|
Ölçme ve Değerlendirme
Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar"Beykent Üniversitesi önlisans ve Lisans Eğitim - öğretim Yönetmeliği" ile düzenlenmektedir. Sınavlar, eğitm-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel sÜreçler "Beykent Üniversitesi ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir. Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise "Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır. Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir. Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1] 1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve kodları [1] A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam [1] Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi
|
https://obs.beykent.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=1686
|