İŞLETME YÖNETİMİ (TR) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

Yönetim ve Organizasyon Bölümünde 4 program yer almaktadır. Bunlar; İşletme Yönetimi, İnsan Kaynakları, Lojistik ve Sağlık Kurumları İşletmeciliğidir. Söz konusu programlardan herhangi birinde eğitim alan öğrenciler, ilgi alanlarına uygun sektörlerde istihdam edilme imkanı yakalamaktadır.



Yönetim ve Organizasyon Bölümü'nün ortak amacı;  öğrencileri; liderlik, yöneticilik, takım kurma, iletişim, satış yönetimi gibi iş yaşamında ihtiyaç duyulan konuları, hızlı ve etkin bir biçimde öğrenerek üretim, ticaret ve hizmet sektörlerinde geniş bir yelpazede istek ve yeteneklerine uygun işler bulabilmelerini sağlamaktır. 



Yönetim ve Organizasyon Bölümü altında yer alan İşletme Yönetimi programını tercih eden öğrenciler; evrensel bir bilim dalı olarak işletme ve orta düzey işletme yöneticiliği için gerekli olan çağdaş bilgi ve yetenekleri kazanmaktadır. 



 



PROGRAMIN AKADEMİK KADROSU:



Dr. Öğr. Üyesi Dilek BALAK



Dr. Öğr. Üyesi Gülşah GENÇER ÇELİK



Dr. Öğr. Üyesi Nazife ORHAN ŞİMŞEK



Doç. Dr. Şimal ÇELİKKOL



 



PROGRAMIN İÇERİĞİ: Toplam 4 yarıyıldan oluşan bir ön lisans programıdır. Ders planında, işletme yönetimi alanıyla ilgili zorunlu ve seçmeli dersler ile staj uygulaması da yer almaktadır.



 



MEZUNİYET KOŞULLARI: Bu programda öğrenim gören öğrencilerin ders planlarında yer alan 120 AKTS kredilik dersi almış ve başarmış olmaları, aynı zamanda 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir. Ayrıca öğrencilerin mesleki uygulama ve tecrübe kazanmaları için 30 günlük staj uygulaması zorunluluğu bulunmaktadır.



 



STAJ İMKÂNLARI: Öğrenciler hemen her sektördeki firmaların ilgili bölümlerinde (İnsan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, yönetim vb.) staj yapabilmektedir.



 



ÇAP İMKÂNLARI:



a)       Öğrenci çift anadala, anadal ön lisans programının en erken 2’inci ve en geç 3’üncü yarıyılı başında başvurabilir.



b)      Öğrencinin çift anadala başvurabilmesi için, başvurduğu döneme kadar devam ettiği anadal programında almakla yükümlü olduğu tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, ağırlıklı genel not ortalamasının en az 3,50 olması ve anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibariyle en üst %20’de bulunması gerekir.



c)       Anadal diploma programındaki genel not ortalaması en az 4,00 üzerinden 3,50 olan ancak anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibari ile en üst %20’sinde yer almayan öğrencilerden çift anadal yapılacak programın ilgili yıldaki taban puanından az olmamak üzere puana sahip olanlar da çift anadal programına başvurabilirler. Değerlendirmede sınıfının ilk %20’sine girip ağırlıklı genel not ortalaması yüksek olana öncelik verilir.



 



ERASMUS İMKÂNLARI:



Üniversitemiz, Erasmus programlarına her yıl artan sayıda öğrenci ve öğretim üyesi değişimi ile katılım sağlamaktadır. 4 üniversiteyle başlayan bu hareketlilik, her yıl yeni üniversiteler ile işbirliği anlaşmaları imzalanarak devam etmektedir.



Üniversitemiz öğrencileri, Erasmus programı kapsamında 2. sınıftan itibaren, Avrupa Birliği'ne üye ülkelerdeki seçkin üniversitelerle imzaladığımız değişim anlaşmaları kapsamındaki ve kontenjanlarımız dahilinde, eğitimlerinin 1 yarıyıl ya da 1 yılını yurtdışında geçirebilmektedirler. Ön lisans, programlarımızda okuyan öğrencilerimiz Erasmus programından yararlanabilmektedirler. Programa başvurmak için tek şart, ön lisans öğrencilerimizin ağırlıklı not ortalamasının en az 2,20, olmasıdır. Değerlendirme %50 Erasmus İngilizce Sınavı Notu, %50 Transkript notu dikkate alınarak yapılmaktadır. 



 



DGS İLE GEÇİŞ YAPILABİLCEK BÖLÜMLER:  İşletme Yönetimi programı mezunları fakültelerin Bankacılık, Bankacılık ve Finansman, Bankacılık ve Sigortacılık, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Ekonomi ve Finans, Girişimcilik, İşletme, İşletme Bilgi Yönetimi, İşletme Enformatiği, İşletme-Ekonomi, Lojistik Yönetimi, Muhasebe ve Finans Yönetimi, Muhasebe ve Finansal Yönetim, Muhasebe ve Denetim, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Sermaye Piyasası, Sermaye Piyasası Denetim ve Derecelendirme, Sermaye Piyasaları ve Portföy Yönetimi, Sigortacılık, Sigortacılık ve Risk Yönetimi, Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Uluslararası Finans, Uluslararası Finans ve Bankacılık, Uluslararası İşletme, Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret, Uluslararası Ticaret Lojistik ve İşletmecilik, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finans, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik, Uluslararası Ticaret ve Pazarlama, Yönetim Bilişim Sistemleri lisans bölümlerine dikey geçiş yapabilirler.



 



KARİYER OLANAKLARI: Başta kamu kuruluşlarının ve giderek artan oranda da özel sektör kuruluşlarının, genel yönetimi, personel yönetimi, araştırma ve geliştirme gibi bölümlerinde, idarenin yönetici gerektiren her kademesinde görev alabilmektedir. Ayrıca, kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilirler ya da varsa kendi işletmelerinde çalışabilirler. Bankacılık, finans, dış ticaret gibi hemen her sektörde, yönetim, muhasebe, finans, ihracat-ithalat, insan kaynakları, üretim, pazarlama ve halkla ilişkiler departmanlarında çalışabilirler. 



 



 


Bölüm Başkanı
Doç. Dr. Şimal ÇELİKKOL
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Doç. Dr. Şimal ÇELİKKOL
Program Başkanı
Doç. Dr. Şimal ÇELİKKOL
Tarihçe
2003-2004 eğitim öğretim yılında ilk öğrencilerini almaya başlamıştır.
Kazanılan Derece
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İşletme Yönetimi alanında Önlisans derecesi almaya hak kazanmaktadırlar.
Kabul Koşulları
Bu program için herhangi bir özel kabul koşulu bulunmamaktadır.
Üst Kademeye Geçiş
Türkiye uyruklu olup, DGS Sınavında başarılı olan adaylar, ÖSYM tarafından alanlarındaki bir lisans programına kayıt yaptırabilirler. Yabancı uyruklu adaylar ilgili alanda lisans programlarına başvurabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Bu programdan mezun olabilmek için;

• Ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak, ve
• 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak

gerekir.
Mezun İstihdam Olanakları
İşletme Yönetimi programı mezunları, kamu ve özel kuruluşlarda görev alabilirler ya da varsa kendi işletmelerinde çalışabilirler. Bankacılık, finans, dış ticaret gibi hemen her sektörde, yönetim, muhasebe, finans, ihracat-ithalat, insan kaynakları, üretim, pazarlama ve halkla ilişkiler departmanlarında çalışabilirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar"Beykent Üniversitesi önlisans ve Lisans Eğitim - öğretim Yönetmeliği" ile düzenlenmektedir.

Sınavlar, eğitm-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler "Beykent Üniversitesi ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir.

Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise "Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır.

Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir.

Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1]
1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme

Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve kodları [1]
A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam

[1] Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi



https://obs.beykent.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=18&lang=tr