ÇOCUK GELİŞİMİ (TR) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

Eğitim Türü(Amaçlar)



Puan Türü- AYT-EA



Eğitim Dili: Çocuk Gelişimi Bölümünün eğitim dili Türkçedir. İngilizce hazırlık eğitimi isteğe bağlıdır.



Eğitim Türü: Örgün Eğitim (Gündüz)



Çocuk Gelişimi Bölümü’müzün amacı, 21. yüzyıl becerileri ile donatılmış, yaşam boyu öğrenmeye karşı ilgili, toplumsal hizmet duyarlılığı yüksek, araştırmacı, üretken, bilimsel etiğe önem veren, eleştirel düşünebilen, çocuklara ve ailelerine gereken sevgi, saygı, hoşgörü, ilgi ve değeri gösterebilen, çoklu zekâ temelli öğrenmeyi temele alarak çocukların yaparak-yaşayarak öğrenmelerini sağlayıcı eğitim-öğretim ortamını düzenleyebilen, genelde 0-18 yaşlar, özelde ise 0-6 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişim alanlarını destekleyici, teorik ve uygulamalı eğitim programı ile bu alanda çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunan, çocukların alışkanlık ve gereksinimleri konusunda gerekli materyalleri hazırlayabilen ve bu gereksinimleri karşılamaya yönelik bilgi kazanmış ve karşılaşabilecek sorunlara karşı önlemler alabilen nitelikli “Çocuk Gelişimcileri” yetiştirmektir.



Amaca uygun mezunlar yetiştirebilmek amacıyla, çocukların bilişsel, duyuşsal, ve psiko-motor gelişim süreçleri göz önüne alınarak ders programları oluşturulmuştur. Bu çerçevede ruh sağlığı, çocuk gelişimi, çocuk sağlığı, özel eğitim, jimnastik, animasyon, drama, müzik, resim, kukla ve oyuncak yapımı, oyun ve oyun materyalleri gibi dersler, temel dersler olarak seçilmişlerdir. Ayrıca, program dersleri; zorunlu alan dersleri yanında yandal seçmeli dersleri, bilgisayar ve yabancı dil bilgisi dersleri gibi derslerle de desteklenmektedir.



Çocuk Gelişimi bölümümüzde derslerin işlenmesinde, çocukların beceri ve davranışlarının, çoklu zekâ kuramı temelinde irdelenerek yeteneklerinin saptanması ve buna uygun eğitim-öğretimin inşa temel ilke olarak kabul edilmiştir. Çocuklarda yaratıcı düşünceyi geliştirmek ve çocukların yaparak-yaşayarak öğrenmelerini sağlamak amacıyla, motivasyon ve güdülemeye gereken önemin verilmesi temel prensiplerimizdendir. Diğer yandan, bu programın hedef ve amaçları arasında; çocukları hem okula hazırlamada hem de günlük yaşamlarında karşılaştıkları sorunlarla kolay baş edebilmeleri için doğru düşünme ve doğru karar verebilmelerine fırsat verilmelerini sağlayıcı eğitim verilmesi hedeflenmiştir.



Hedefler



Çocuk Gelişimi Bölümünde, çoklu zekâ kuramı temelli öğrenme prensibiyle çocukların beceri ve davranışlarıyla, yeteneklerinin saptanması ve buna uygun eğitim-öğretim ortamlarının düzenlenmesi ve bu prensibe uygun eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi temel ilke olarak kabul edilmiştir. Çocuklarda yaratıcı düşünceyi geliştirmek ve çocukların yaparak - yaşayarak öğrenmelerini sağlamak amacıyla, motivasyon ve güdülemeye gereken önemin verilerek, gizil güçlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Diğer yandan, bu bölümün hedef ve amaçları arasında; çocukları hem okula hazırlamak, hem de günlük yaşamlarında karşılaştıkları sorunlarla kolay baş edebilmeleri için doğru düşünme ve doğru karar verme süreçlerini yönetebilme becerilerini elde etmeleri sağlayıcı fırsatların verilmesi hedeflenmiştir.



Prof. Dr. Serap ÖZBAŞ



Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanı


Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Serap ÖZBAŞ
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Prof.Dr. Serap ÖZBAŞ
Tarihçe
Beykent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksek Okulu, 29.06.2021 tarih ve 31526 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararı ile kapatılmış ve yerine aynı kararla 29.06.2021 tarihinde Sağlık Bilimleri Fakültesi kurulmuştur. Sağlık Bilimleri Fakültesinin kurulmasıyla fakülte bünyesinde "Çocuk Gelişimi" bölümü de açılmıştır. Çocuk Gelişimi bölümü, ilk öğrencileriyle 2021 yılı YKS sınav sonuçlarıyla buluşmuştur. 2021-2022 öğretim yılında 40 öğrenciyle eğitime başlamıştır.
Çocuk Gelişimi bölümümüzün eğitim dili Türkçedir. İngilizce hazırlık eğitimi isteğe bağlıdır. Bölümümüzün ikinci öğretimi yoktur.
Kazanılan Derece
Çocuk Gelişimi Lisans Bölümünü, programın yeterliliklerini başarılı bir şekilde sağlayarak tamamlayan öğrencilerimiz, mezun olarak Çocuk Gelişimi alanında (6. Seviye) Lisans derecesine sahip olurlar. Çocuk Gelişimi lisans bölümünden mezun olan kişiler “Çocuk Gelişimci” unvanını alırlar.
Kabul Koşulları
Çocuk Gelişimi Lisans Bölümüne Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilmektedir. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde Alan Yeterlik Testleri (AYT) sonucu elde edilen Eşit Ağırlık (EA) puan türünde gerekli puanı alarak bölümü tercih eden öğrenciler, kontenjan dâhilinde merkezi olarak bu bölüme yerleştirilmeleri halinde, kayıt hakkı kazanabilmektedirler. Bölümümüze ilgili mevzuatlar uyarınca “Yatay Geçiş” yoluyla ve Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucuna göre “Dikey Geçiş” yoluyla da öğrenci kaydı kabul edilmektedir.
Üst Kademeye Geçiş
Çocuk gelişimi bölümü mezunlarımız, ilgili mevzuatlar çerçevesinde kariyerlerine yüksek lisans, doktora programlarını tamamlayarak üniversitelerde araştırma görevlisi, öğretim görevlisi ve/veya öğretim üyesi olarak da devam edebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Bu bölümde öğrenim gören öğrencilerin ders planlarında yer alan 240 AKTS’lik dersi almış ve başarmış olmaları, aynı zamanda 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir. Ayrıca öğrencilerin mesleki uygulama ve tecrübe kazanmaları için bölümün öngördüğü staj uygulamasına da devam edilerek staj uygulamasının başarılması zorunluluğu bulunmaktadır.
Mezun İstihdam Olanakları
Mezunlarımız;
•Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında,
•Resmi ve özel ilkokullar ile diğer okullar (Meslek Liseleri vb.) bünyesinde açılan okulöncesi eğitim sınıflarda,
•Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel “Çocuk Evleri”, “Çocuk Destek Merkezleri”, “Umut Evleri”, “Bakım, Rehabilitasyon ve Aile Danışma Merkezleri” ve Kreşlerde,
•Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde,
•Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezlerinde,
•Aile Eğitimi ve Danışmanlık Merkezlerinde,
•Sağlık Bakanlığına bağlı “Toplum Sağlığı Merkezleri”, “Aile Sağlığı Merkezleri”, “Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezi”, Özel kuruluşlar, devlet ya da üniversitelere bağlı “Hastaneler”de çocuk gelişimci olarak,
•Gençlik ve Spor Bakanlığı ya da Belediyelere bağlı “Çocuk ve Gençlik Merkezleri”nde,
• Emniyet Genel Müdürlüğü “Çocuk Şube Müdürlükleri”nde çocuk gelişimci olarak,
•Aile ve çocukla ilgili UNICEF” gibi sivil toplum kuruluşlarında,
•Bilimsel araştırma merkezlerinde,
•Oteller, turistik tesisler ve alışveriş merkezlerinin çocuk kulüplerinde,
•Spor merkezlerinin çocuk oyun alanlarında,
•Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk mahkemeleri ve eğitim evlerinde,
•Ana-baba eğitimcisi olarak, özel danışmanlık şirketlerinde,
•Çocuk Basın ve Yayın Kuruluşlarında ve Çocuk Oyuncakları tasarım ve yapım sektörlerinde tasarımcı olarak,
çalışabilmektedir.
Ayrıca Çocuk gelişimi bölümü mezunlarımız kariyerlerine yüksek lisans, doktora programlarını tamamlayarak üniversitelerde araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi ve öğretim üyesi olarak da devam edebilirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Çocuk Gelişimi Bölümüne devam eden öğrencilerin “Beykent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” ve diğer ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde belirlenen sınavlara girmeleri ve söz konusu mevzuatlarda belirtilen başarı şartlarını sağlamaları gerekmektedir.



https://obs.beykent.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=1689&lang=tr